..

Sunday, May 1, 2011

ZA REKLAME NA INTERNETU 6.000.000 EVRA

Nedelja, 24. April, 2011.| Autor: Agencija TANJUG

BEOGRAD - Tržište onlajn oglašavanja u Srbiji vredno je više od šest miliona evra, ali to je svega dva do tri odsto svih sredstava koja odlaze na reklamiranje, rekao je direktor kompanije Httpool Rade Trickovic.

''Iako ovaj procenat, u odnosu na druge industrijske grane deluje ohrabrujuce, po ukupnom obimu naše tržište je za polovinu manje od hrvatskog, a tri do cetiri puta manje od tržišta Slovenije i Rumunije'', objasnio je Trickovic.

Trend rasta, koji se protekle cetiri godine kretao do 40 do 60 odsto je nastavljen, a procene govore da ce se on održati i u ovoj godini, kazao je Trickovic.

Prema njegovim recima, ovdašnje kompanije još ne prepoznaju dovoljno mogucnosti i prednosti oglašavanja na internetu.

''Zato i ne cudi podatak da u Srbiji, od svih sredstava uloženih u oglašavanje, na internet u proseku odlazi samo dva do tri odsto, istakao je Trickovic dodajuci da je u skandinavskim zemljama i Ujedinjenom Kraljevstvu taj procenat veci od 20. Govoreci o osnovnim preprekama, koje otežavaju povecanje vrednosti onlajn oglašavanja, Trickovic je naveo da je to netransparentnost tržišta.

''Upravo je to bio jedan od osnovnih razloga zbog koga je ovih dana osnovan Interaktiv Advertajzing Biro (IAB) Srbija (Interactive Advertising Bureau). IAB Srbija je udruženje koje, izmedu ostalog, ima za cilj propisivanje i predlaganje standarda u internet oglašavanju'', naveo je Trickovic.

On je naglasio da ipak ne treba ocekivati previše, jer je tržište onlajn oglašavanja u Srbiji nastalo tek pre pet godina, cene oglašavanja su do skoro bile znatno niže u odnosu na region, a i nivo ukupnih internet aktivnosti u Srbiji nije na željenom nivou.

Kada je rec o greškama koje se potkradaju prilikom ovakvog nacina reklamiranja, Trickovic je ukazao da se one uglavnom odnose na kreativni pristup.

''Najcešce se dešava da su kreativna rešenja za oglašavanje na internetu zapravo kopije materijala za štampu, televiziju i bilborde, što bitno doprinosi lošijim efektima oglasnih kampanja'', naglasio je Trickovic.

Takode, prema njegovim recima, za razliku od klasicnih medija, na internetu i za skroman budžet dobro planirana aktivnost može da generiše odlicne rezultate, ali nedovoljno cesto se vidaju klijenti koji koriste ovu prednost.

IT strucnjak Dragan Varagic je kazao da su neke male firme uvidele prednosti interneta, pa su potpuno prestale da se oglašavaju na drugim medijima.

''Novim metodama prezentovanja na internentu moguce je doci do mnogo ozbiljnijih efekata, nego na klasican nacin'', naglasio je Varagic isticuci posebno znacaj grupa na društvenoj mreži Fejsbuk.

Kada je rec o velikim firmama, koje u suštini svojim budžetima definišu tržište onlajn oglasavanja, one imaju najmanje znanja o mogucnostima interneta i najmanje ga koriste, naveo je Varagic.

On je objasnio da velike firme, preko advertajzing agencija, onlajn oglašavanje najcešce narucuju u paketu sa klasicnim nacinima reklamiranja.

Govoreci o problemima sa kojima se domace firme suocavaju prilikom onlajn oglašavanja, Varagic je kazao da oni uglavnom proizilaze iz nedovoljno znanja.

''Ako hocete da imate efikasno internet oglašavanje i dodete do željene ciljne grupe, potrebno je dosta ozbiljne edukacije o toj oblasti kako bi se iskoristila na adekvatan nacin'', naglasio je Varagic.

Problem je i u tome što ljudi vrlo cesto ocekuju rezultate preko noci, ali ako žele da dobiju ozbiljne efekte onlajn oglašavanja sa malo sredstava, potrebno je dosta vremena da se ovlada svim neophodnim tehnikama, zakljucio je Varagic.

Vesti: reklame na internetu, onlajn oglašavanje

No comments:

Post a Comment